Pomimo wielu zalet, grawerowanie ma również kilka ograniczeń wynikających ze względów technologicznych.
Oto kilka ważnych uwag dla osób projektujących grafikę:
1. Wszystkie obiekty na projekcie muszą być obiektami wektorowymi, nie stosujemy grubości obrysu, jedynie obiekty wypełnione kolorem (jak do wycinania na ploterze).
2. Poszczególne kolory nadruku muszą być rozdzielone kolorem kubka o minimalnej grubości 0,7 mm (dwa różne kolory) lub 0,4 mm (taki sam kolor).
3. Wszystkie kolory muszą być jednolitymi odcieniami, nie mamy możliwości technicznych cieniowania kolorów i wykonywania płynnych przejść. Jedynie w nielicznych przypadkach jest to możliwe, ale uzgadniamy to w fazie projektu.
4. Maksymalne pole grawerunku mieści się w prostokącie o wymiarach 210×85 mm (dotyczy najpopularniejszych wzorów kubków - Adrian, Boss, Tomek).
5. Minimalne rozmiary obiektu grawerowanego nie mogą być mniejsze niż 0,5 mm, dotyczy to również wewnętrznych oczek w literach “A, B, e, a, p, o” itp., dlatego też nie radzimy stosować w projektach bardzo pogrubionych krojów czcionek przy niewielkich rozmiarach czcionki.
Poniżej schemat możliwości technologicznych w przypadku różnych kształtów przedmiotów do grawerowania metodą piaskowania.
Jak widać fragmenty składające się z dwóch krzywizn nie są możliwe do znakowania.